Translate

2013-09-09

可愛的 uncle Doo Doo MJ

MJ給侄子Taj寫的留言條
 
中文來源:ilmj1314
"Taj, This book is valuable, I was only 3 years old when it came out. Cherish it always.
Love,uncle Doo Doo MJ


 
Taj,這本書值得讀讀,它出版時我只有三歲,好好珍惜它吧!
愛你的叔叔 嘟嘟 MJ

MICHAEL衣服上的“Doo Doo”“Doo Doo”的由來
來源:mjjcn.com  作者:lina19900224

MICHAEL的侄子們、麥考利、小孩們等,
這些小調皮鬼們繼  Apple Head(笨蛋)之後又給MICHAEL取了Doo Doo這個外號,
MICHAEL
也欣然接受,人家採訪問:“MICHAEL,為什麼他們叫你Doo Doo?
MICHAEL
抿嘴偷笑不語。


Doo Doo
到底是什麼意思?
doo-doo
:【兒語】大便
哎,可憐的MICHAEL,可愛又可恨的小調皮鬼們。
可能,Doo Doo的稱號就是由這件外套而誕生的。
亦可能,MICHAEL喜歡Doo Doo或是其發音而印在了外套上。




This is fragment from 3T interview
Why do you call Michael "Uncle Doo Doo"?
Taryll: As you know, he's stupid (laughs). He does silly things.
Taj: It's one of the thousand nicknames he gave himself. Even when he's away, we stay in touch with him. We send him letters and he answers. He signs his letters "Uncle Doo Doo," it's just to do something silly.

So there's no real meaning behind it?
Taj: No! (laughs) I'm sorry, I wish there was one!



Macaulay Culkin: 'I'm Michael Jackson's Doo Doo Head'

HOLLYWOOD - Previously unseen court documents have revealed child star Macaulay Culkin was affectionately known as 'Doo Doo Head' by close pal Michael Jackson as part of a secret Neverland society.

The papers, recently unsealed by California judges following the singer's child molestation trial last year, contain a photograph of Culkin obtained from Jackson's bedroom.
Gossip site PageSix.com reports that an accompanying police memo says, "The photograph had a message written on it. The message stated, 'To Apple Head. Always remember keep Apple Head Club Doo Doo Head Alive.'" The photograph was signed by Culkin who added 'Doo Doo Head' after his name.
It is believed the Apple Head Club was a secret society Jackson encouraged his young friends to join.
Home Alone star Culkin testified in Jackson's defense last year, insisting the “Thriller” singer had never molested him despite testimony of former Neverland workers to the contrary


對 uncle Doo Doo 的懷念
MJ外甥Austin博客:舅舅給了我美好的童年
來源:douban.com翻譯:神の楽器


這是MJ的大姐REBBIE的孩子,Austin
我寫這篇日誌是為了感謝大家對我和我家人的安慰。
對不起我沒能給你們任何人回信,我相信你們能夠明白。。。就算只是談論發生的一切都足以讓我心碎了。
我的舅舅doo doo對我而言,不只是一個舅舅而已,他還是我的英雄,我的導師,我的朋友,我的靈感啟蒙。

我知道的我所做的所有事幾乎都是在他引導下的。每當我傷心、想放棄的時候,他會和我說堅強點兒,好東西在後面呢。
他總是希望我和我的堂兄弟們做到完美,因為有他的天才成就在先,我們會被人們很苛刻地評價,不過他的態度是:不管怎麼樣,盡你所能的去做。


我沒法用言語來描述他留給我的愛的回憶:
他讓我坐飛機幾乎橫穿世界跟上他的history巡演,只是因為我哭著打電話告訴他我有多想念他。。。。。
9歲那年,他在Neverland教我開車。。。
我在他的植物和草地間亂跑,他大笑大叫,“doo doo 你可別吃進髒東西啊!我說。。。
我們在晚餐前打水球大戰。。。
他給了我最神奇最美妙的童年
3個禮拜前我們甚至才通過電話,謝謝你,doo doo,我還沒告訴過你這些——你給了我一生中最美的回憶。

他挺吃驚的真的嗎?歐,上帝保佑你,小傻瓜。
他真的就是這樣的人,他試著改變你的生活,他希望他身邊的每一個人都快樂。
我希望這一切只是一場噩夢,我一覺醒來的時候我還可以再打電話給他,談天說地,就像從前一樣。

但現實是殘酷的。
他永遠在我心裏,我發自內心地愛著他,我真想再見他一面。
我現在要做的是,去愛,去照顧他的孩子(我的小弟弟小妹妹),就像他曾經帶給我的,用我的餘生
=============原文==============
''I wanted to write this blog to basically thank all of you for your many messages of condolences to me and my family. Im sorry I havent been able to write any of you back but you must understand to even talk about what just happen still breaks my heart.
My Uncle doo doo was more than a uncle to me he was my hero, my mentor, my friend, my inspiration. Everything I know and do was and has been guided by him whenever I was sad and didnt wanna go on he would tell me to develope rhinoceros skin because the best is yet to come. He never wanted me or any of my cousins to be anything less than perfect because he knew since he set the path with his genius we were gonna be judged in a hard way but his attitude and message was WORK no matter what do your best.
Words cant even describe the type of loving memories he has giving me from letting me fly across the world during school to go on the history tour because I called crying saying how much I missed him, him teaching me how to drive at age 9 at neverland and me running all over his plants and grass and him laughing screaming, "doo doo stop eating dirt" or Just driving up to Neverland to have dinner followed by a water balloon fight he gave me the most magically childhood. Just 3 weeks ago we were talking and I said to him, "Thankyou doo doo Ive never told you this but you have given me the best memories of my life" His Response was with excitement, "REALLY? oh bless your heart applehead." Totally surprised thats the type of person he was he never did things because he was trying to change your life he truly just wanted to make anyone and everyone who was close to him happy.

I wanna believe this is all a bad dream and I wake up and call him and we talk about whatever random thing we always did but this is the horrible reality of life. He will always be with me in my heart I love him with all my soul and I CANT WAIT to see him again. My main obligation now is to give his children my little cousins the love, care, and joy he gave me for the rest of their life.''

My Uncle Michael Jackson, by Steveanna Jackson

Everyone knew my uncle Michael as one of the greatest performers that ever lived and while I don’t argue that, he was just simply uncle Mike to me. We called him uncle doo doo affectionately because he loved to joke around and play, all the time. He would call me and my brother up in the middle of the night, we hadn’t talked to him for months and he would prank call us using a different voice! We thought it was so funny until we found out it was him. The media may have said a lot of stuff about my uncle that wasn’t true but he never had to convince his family, we always knew what kind of person he was. I remember going to school and having to stand up for my uncle many times because kids knew that it would hurt me and my brothers.

I remember all my friends thought I was cool because I was Michael Jackson’s niece but I thought my uncle was the coolest because he always had the time for me and always had a good heart. He never said no to us kids, we have a huge family and whenever Michael was around, and he laughed, tickled and played with us (yes, even when we got grown and older). People painted this picture of my family as being distant and not close, but we all were. We had family day where we would pick a day and somebody’s house, then we would all come and just have fun. I remember for my 7th birthday my uncle was on tour, he gave my mom the keys to Neverland and we had my party there, all my cousins had their birthday parties at Neverland. It was tradition! Another memory for me is my uncle calling me Applehead, he calls everyone in our family apple head, even my cousins Prince, Paris and Blanket. It was a comfort word for him. I will miss him dearly and always have memories of happy times but in my heart, as long as I can hear my uncle’s laugh, his voice, still remember his hugs and kisses, then my uncle will never pass on. He is always with me!

I love you
Steveanna
 






Uncle Doo Doo and Brandi (Jackie's daughter) -- LA Gear Photo Shoot.

沒有留言:

張貼留言