Translate

2013-09-24

THIS IS IT導演給AEG老總寫的一封信,看了心碎

來源:mjjcn.com 翻譯:Badthriller


2011928 - 邁克爾·傑克遜(Michael Jackson)死亡案目前正在洛杉磯開庭審理。第一天,檢察官在法庭上展示了一封就是這樣This Is It)演唱會導演肯尼·奧特加(Kenny Ortega)寫給AEG現場娛樂老總蘭迪·菲力浦斯(Randy Phillips)的一封Email,表達了他對邁克爾驟降的身體和精神狀況的擔憂。

由於傑克遜遲到和缺席排練,令就是這樣演唱會籌備和如期舉行陷入困局,演出公司和導演以及醫生康納德·莫里(Conrad Murray)趕到傑克遜豪宅開了一個最後通牒會,強硬要求傑克遜參加排練,並警告說MJ如果再遲到或缺席,就取消演唱會,收回傑克遜當時的住所。這會讓傑克遜賠上所有,並身敗名裂。

從這封信中我們可以看出傑克遜在最後的日子裏是多麼落寞,並承受了多大的壓力。

2009625,傑克遜去世。他的私人醫生被控過失殺人,現在正接受審判。




Randy
我願做任何事來幫忙解決現在的局面。如果你需要我到那房子去,就早上給我打個電話。
我的擔心是現在既然我們已把醫生帶進來解決問題,並嚴厲地對待了他(嚴厲的愛和最後通牒),藝人(指MJ)可能會因為真正情緒上的問題而無法應對。

他今晚看上去非常虛弱和疲乏。他嚴重地打寒顫,在發抖、閒逛和發呆。我想說的一切就是他應該做一下心理評估。如果我們有任何機會讓他恢復正常的話。需要有一個強力的醫師,以及即刻的療養,來幫他走過這一切。

我們的編舞師告訴我,今晚藝人試穿服裝時,他們注意到他更瘦了。據我發現,沒人在日常生活中擔負起照顧他的責任。

今晚,他的助理在哪兒?今晚是我在喂他吃飯,用毯子裹著他讓他不打寒顫,給他雙腳按摩讓他冷靜,並打電話給他的醫生。他的門外有四個保安,但沒人給他一杯熱茶。

最後,每個人都必須知道,我相信他真的想要這個(舞臺回歸)。如果我們抽身離去的話(意指取消演唱會,讓MJ承擔全部損失),我會令他崩潰、心碎的。他非常害怕失去一切。
他今晚反復問我,我會不會離開他。他事實上是在乞求我給予信心。這真讓我難過。他就像一個迷失的男孩。如果我們能給他所需的幫助,就依然有機會可以幫助他度過難關。

真誠的,
Kenny
(翻譯:Badthriller


Randy

I will do whatever I can to be of help with this situation. If you need me to come to the house, just give me a call in the morning.


My concern is now that we've brought the doctor into the fold and have played the tough love, now or never card is that the artist may be unable to rise to the occasion due to real emotional stuff.

He appeared quite weak and fatigued this evening. He had a terrible case of the chills, was trembling, rambling and obsessing. Everything in me says he should be psychologically evaluated. If we have any chance at all to get him back in the light. It's going to take a strong therapist to help him through this as well as immediate physical nurturing.
I was told by our chereographer that during the artists costume fitting with his designer tonight they noticed he's lost more weight. As far as i can tell there is no one taking care responsibility (caring for) for him on a daily basis.

Where was his assistant tonight? Tonight I was feeding him, wrapping him in blankets to warm his chills, massaging his feet to calm him and calling his doctor. There were four security guards outside his door, but no one offering him a cup of hot tea.

Finally it's important for everyone to know , I believe that he really wants this. I twould shatter him, Break his heart if we pulled the plug. He's terribly frightened it's all going to go away.

He asked me repeatedly tonight if i was going to leave him. H e was practically begging for my confidence. It broke my heart. H e was like a lost boy. There still may be a chance he can rise to the occasion if we get him the help he needs

Sincerely,
Kenny 


 

沒有留言:

張貼留言