Translate

2013-09-20

The Michael Jackson, Pharrell Williams interview 2003


 Michael採訪Pharrell Williams !?



 http://www.wretch.cc/blog/tz04gru04/21178198
找到這篇,我是有點傻了,我們的Michael寶貝,居然在訪問別人
~當下是想 ! 他是誰啊~居然有名到可以讓Michael訪問.真的讓我驚訝。
在這段採訪文字中~我每次看都覺得可愛,你可以在某些片段感覺的到Michael的興奮,雖然這一篇的重點應該是這位Pharrell Williams先生才對。但我還是忍不住特別在意Michael的部份,我想哪位先生Pharrell Williams應該不會介意的啦...
現今音樂排行榜的暢銷金曲,大多都有經過Pharrell Williams的手,不論是幫布蘭妮製作節奏,幫Snoop伴唱,或和自己的樂團N.E.R.D.創作搖滾曲,Pharrell Williams在音樂上有點石成金的能力,身為Neptunes的製作小組之一,他將充滿靈魂的旋律和富有感染力的曲調轉變成許多暢銷金曲,Jay-ZJustin TimberlakeNellyNo DoubtP.Diddy Busta Rhymes的熱門歌曲.。在製作過這些大牌明星的暢銷歌曲後,Pharrell Williams已經在流行音樂的巔峰了,這個地方是他的訪問者-傳奇人物 Michael Jackson-最知道不過的.
 Michael Jackson Hello?
Pharrell Williams
Hello! How are you man?
Michael:請你原諒我這麼晚才連絡你,昨天我一位要好的朋友Gregory Peck去世了,我正在幫他的妻子準備追悼會及相關的事情,所以請原諒我現在才打給你.。
Pharrell Williams:沒關係 ! 天啊,老兄,真不敢相信我在和你講電話.
Michael:喔~!願上帝保佑你.
Pharrell Williams:謝謝你,你也是.
Michael:謝謝.所以我是要訪問你,對嗎? 我想應該是有7個問題,是這樣嗎?
Pharrell Williams:當然.只要你高興就好。
MichaelOK.你認為你音樂上的啟發是什麼呢?是什麼激發你創作音樂呢?

Pharrell Williams
:那是一種感覺.你把空中當成一張畫布,顏料就是和弦,從你手指經過,由鍵盤展現, 所以當我在演奏樂器時,就像在空中畫出我的感受一樣,我知道它聽起來像陳腔濫調,但是.........

Michael
:不~~,那是一個很棒的比喻。

Pharrell Williams
:所以當你知道它完成的時候,你就是知道.就好像作畫或雕塑一樣. 你停止放手是因為你知道它已經完成了,相反的,它會告訴你「Hey,我還沒準備好」。

Michael
:是啊,而且它不會讓你睡覺直到你完成它為止。

Pharrell Williams
:沒錯。

Michael
Yeah,我的經驗完全一樣()。你對現今的音樂有什麼想法?你會投入新型態的音樂,符合現在音樂的趨勢嗎?

Pharrell Williams
Well~就我個人而言,我比較喜歡向你和Stevie WonderDonny Hahtaway學習,而且就是跟著感走。

 Michael
:沒錯。

Pharrell Williams
:你知道的,就像那時大家都做一樣的唱片,而你做了Off the Wall(1979)

Michael
:沒錯()

Pharrell Williams
:而且當別人都轉同樣的方向時,你卻做了Thriller(1982).你就是照著你的感覺走,而我就是要學習像你一樣的態度,不要害怕傾聽自己的感受,將自己的靈感和夢想轉化成音樂作品,讓它發生,讓它具體化。

Michael
:太美了,太動人了,你說的真好,我想要問你,我自己是這樣的,你覺不覺得就像是懷孕一樣,創作歌曲就像生孩子一樣,當歌曲完成後,就好像要讓孩子進入世界一樣,你有感覺到很難放手嗎?

Pharrell Williams
:你知道嗎?前幾天我接受一個訪問要播放一個影片,但我很害怕要播放它。那段影片對我而言就像是歌曲的一部份,因為它是用視覺的角度來詮釋這首歌.,所以,是的,我完全有這個感覺.當有時候你演奏音樂給別人聽,而他們不喜歡時。就好像你的孩子做了一件事,卻遭受別人指責時,你會想「等一下,這是我的孩子啊!」。目前我並沒有小孩,但我對歌曲的感受就是如此。

Michael
:沒錯.目前各種的音樂形式,不管是流行或文化音樂,都是從黑人起源或開創的,從jazzpoprockhip-hop等各種類型,你對這點有什麼想法是上帝的禮物嗎?



Pharrell Williams
:我認為所有的音樂都是上帝的禮物.而且(歌迷干擾),Michael,你可以等我一下嗎?(Pharrell Williams和歌迷說了一會兒)抱歉~

Michael
(~)Bluesrockll,各種不同類型的音樂,例如搖滾是由Chuck BerryLittle RichardFats Domino等人創造的。

Pharrell Williams
:當然。

Michael
:甚至是跳舞,從蛋糕舞到查爾斯頓舞,the poppingthe breakingthe locking.。 你不認為它們是上帝的禮物嗎?

Pharrell Williams
:當然是,上帝給我們這些也給了我們詮釋的能力.我是說,當你在寫歌詞時,你是在寫給某個人,或這個世界.當你在演奏時,是在演奏給全世界聽, 當你在跳舞時,是在給別人欣賞,它們是一種表達感覺的形式.,有時候你會感到懷疑,當你獨自在跳舞,創作,或演奏時,你不知道它們有多棒,直到別人告訴你,或你錄下來自己看時才會知道。

Michael
:就是如此,在你年輕的時候,有哪些老牌的歌星是現在這些啟發了你的音樂?  像是你父親會聽的歌星,你有向這些歌星學到些什麼嗎?

Pharrell Williams
:當然有,The Isley Brothers

Michael
Yeah,我也是,我很喜歡the Isley Brothers,還有Slythe Family Stone.。

Pharrell Williams
Donny Hathaway Stevie Wonder ...

Michael
:我們喜歡的都一樣。()

Pharrell Williams
:這些旋律的變化會讓你驚歎。

Michael
:太棒了.OK,那麼,你現在在哪裡呢?紐約嗎?

Pharrell Williams
:我在Virginia Beach

Michael
Virginia ! !是個很美的地方,你可以獻上我的愛給Virginia?

Pharrell Williams
Yes. Thank you.

Michael
:也替我獻給你的父母好嗎?因為上帝賜與你這麼特別的禮物。

Pharrell Williams
:謝謝你,喔~還有我想要說件事情,我不知道你是不是想聽,但我一定要說因為我是真心的想要告訴你,有一些人煩擾你

Michael
--Yeah.

Pharrell Williams
:是因為他們愛你.這是唯一的理由.當你的行為不被大眾理解時,他們會比對待別人更嚴格的對待你,因為你是有史以來最偉大的人物之一.,你在一生中所完成及達到的目標是任何人都比不上的.。

Michael
:非常謝謝你,你太過繆讚了.

Pharrell Williams
:你所做的實在是太驚人了.就算你100歲了,他們還是會虛構一些你對身體的改造的謠言.,都會在那裡看著你進行,而那只是因為你在音樂領域中達到的地位 。請相信我,如果你打算把全身鍍成金色,你會很意外的發現全世界不管他們說什麼  ,還有你如何的改變了人們的生活,人們在你的歌中孕育生命,你影響了全世界。

Michael
:真的很謝謝你的稱讚.越閃亮的星星,越容易成為目標。 你知道當你我並不是在自誇站在頂點時,他們會開始攻擊你,耶穌也被釘在十字架上.對世界有貢獻的人 : Mahatma GandhiMartin Luther KingJesus Christ,甚至是我都是如此。我的座右銘就是Heal the WorldWe are the WorldEarth SongSave Our ChildrenHelp Our Planet。。有一些人因此而迫害我,但它從來不會造成傷害,因為我的歌迷變得更強大團結,而且你越用力攻擊它,它會變得更強壯,更堅硬.。 這就是我的情況,我適應力很強的,我有犀牛般堅硬的外殼.沒有任何事會擊倒我,沒有~
Pharrell Williams
:是的,這就是我想說的.我只是想要讓你知道你有多讓人驚歎,你在音樂上的成就,從Billie JeanThat’s what you get(for being polite。(That’s what you get for being polite)(Jackson 5)

Michael
:喔~你知道這首歌?()

Pharrell Williams
[ "Jack still sits all alone"]

Michael
Boy~你真的知道這些歌啊

Pharrell Williams
:當你創作時,你是對著全世界創作的.(繼續唱Jack still sits all alone)

Michael
(哼吉他旋律)

Pharrell Williams
:就算我沒有跟你合作過,也知道你是勢不可檔的. 那也是為什麼我說當你100歲時打算要把全身鍍金,他們甚至會說一些有的沒的 。我不在乎他們說什麼他們一定會在那裡觀看的。

Michael
:那裡充滿了太多嫉妒,我愛所有的種族,我愛所有人類, 但有時人類的邪惡面出現時,嫉妒也會現.。當出現了自己如何努力也達不到相同地位的傑出偉大人物時,人們會因為嫉妒而想擊倒你.但他們是擊不倒我的,因為我非常,非常堅強.()  ,不過他們不知道這點.。

Pharrell Williams
:他們知道的!請相信我,他們知道!

Michael
那些現在想擊倒我的人是擊不倒我的,我非常的堅強。

Pharrell Williams
:當然.他們在你10歲時就擊不倒你了,因為你用你的聲音和天份達到了毀滅性的長。 當你20歲時,你已經超越了當時潮流約20-30年了.。而現在他們還在看你在做些什麼,他們想看你的孩子,你的私人世界.。你所做的真的人太驚人了,我只是想要告訴你這件事,我希望這個內容會被印在雜誌上,因為這對我而言真的太重要了。 我希望有一天能達到你一半的成就。
Michael
Oh God bless you. You're wonderful too. Thank you so much.

Pharrell Williams
Thank you man.

Michael
Have a lovely day.

Pharrell Williams
You too sir.

Michael
Thank you. Bye.

Pharrell Williams
Bye.
 


This interview, which took place in early June 2003, actually came about as the magazine was planning a piece on Pharrell Williams, who at the time was an upstart producer from Virginia . As the editors were arranging the story with Williams, he casually mentioned that he’d always wanted to speak to Michael Jackson, who had been in the news after appearing in British journalist Martin Bashir’s infamous television documentary, Living With Michael Jackson, which portrayed the singer at his most bizarre. A complex chain of e-mails and phone calls ensued, messages were passed, reputations were vouched for, and a few days later, Jackson’s office called to say that he would do the interview. You can tell by the art Pharrell was talking that he was very emotional to talk to Michael. Thanks to fonkymaestro75.

MICHAEL JACKSON: So, I’m interviewing you, right? And I think it’s seven questions, or something like that?
PHARRELL WILLIAMS: Sure. Whatever you like.
JACKSON: Okay. What would you say inspires you in your music? What is it that inspires you to create your music?
WILLIAMS: It’s a feeling. You treat the air as a canvas and the paint is the chords that come through your fingers, out of the keyboard. So when I’m playing, I’m sort of painting a feeling in the air. I know that might sound corny, but—
JACKSON: No. No, that’s a perfect analogy.
WILLIAMS: And when you know it’s done, you know it’s done. It’s like painting or sculpting. When you let it go it’s because you know that it’s finished. It’s completed. And vice versa—it tells you, “Hey, I’m not done.”
JACKSON: Yeah. And it refuses to let you sleep until it’s finished.
WILLIAMS: That’s right.
JACKSON: Yeah, I go through the same thing. [laughs] And what do you think of the music today—are you into the new sounds that are being created and the direction that music is going?
WILLIAMS: Well, personally, I kind of feel like I’m taking notes from people like yourself and Stevie [Wonder] and Donny [Hathaway], and just sort of doing what feels right.
JACKSON: Right.
WILLIAMS: You know, like when everyone was going one way, you went Off the Wall.
JACKSON: Right. [laughs]
WILLIAMS: And when everyone else was going another way, you went Thriller. You just did it your way. And I’m taking notes from people like yourself, like not being afraid to listen to your feelings and turn your aspirations and ambitions into material. Making it happen, making it materialize…
JACKSON: Who are some of the older artists—not the artists on the radio today—who inspired you when you were younger? Like the artists your father listened to, did you learn anything from those artists?
WILLIAMS: Absolutely. The Isley Brothers.
JACKSON: Yeah, me too. I love the Isley Brothers. And I love Sly and the Family Stone.
WILLIAMS: Donny, Stevie.
JACKSON: You like all the people I like. [laughs]
WILLIAMS: Those chord changes. They take you away.
JACKSON: Beautiful, beautiful. Okay, well, where are you? In New York ?
WILLIAMS: I’m in Virginia Beach , Virginia , sir.
JACKSON: Virginia ! Oh, beautiful. Will you give my love to Virginia ?
WILLIAMS: Yes. Thank you.
JACKSON: And your mother and your parents? Because God has blessed you with special gifts.
WILLIAMS: Thank you, sir. And I just want to say something, and I don’t know if you want to hear this, but I just have to say it because it’s on my heart. But people bother you—
JACKSON: Yeah.
WILLIAMS: Because they love you. That’s the only reason why. When you do something that people don’t necessarily understand, they’re going to make it into a bigger problem than they would for anybody else because you’re one of the most amazing talents that’s ever lived. You’ve accomplished and achieved more in this century than most any other men.
JACKSON: Well, thank you very much. That’s very kind of you.
WILLIAMS: What you do is so amazing. When you are 100 years old, and they’re still making up things about what you’ve done to this and what you’ve done to that on your body—please believe me, if you decided you wanted to dip your whole body in chrome, you are so amazing that the world, no matter what they say, is going to be right there to see it. And that is because of what you have achieved in the music world, and in changing people’s lives. People are having children to your songs. You’ve affected the world.
JACKSON: Thank you very much. It’s like the bigger the star, the bigger the target. You know when you’re—and I’m not being a braggadocio or anything like that—but you know you’re on top when they start throwing arrows at you. Even Jesus was crucified. People who bring light to the world, from Mahatma Gandhi to Martin Luther King to Jesus Christ, even myself. And my motto has been Heal the World, We are the World, Earth Song, Save Our Children, Help Our Planet. And people want to persecute me for it, but it never hurts, because the fan base becomes stronger. And the more you hit something hard, the more hardened it becomes—the stronger it becomes. And that’s what’s happened: I’m resilient. I have rhinoceros skin. Nothing can hurt me. Nothing.
WILLIAMS: That’s precisely my point. I just want to let you know you’re amazing, man. What you do to music, what you’ve done to music, from “Billie Jean” to “That’s What You Get (For Being Polite)”—[sings]“That’s what you get for being polite.”
JACKSON: Oh, you know that one? [laughs]
WILLIAMS: [sings] “Jack still sits all alone.”
JACKSON: Boy, you know all those ones . . . [hums a guitar riff]
WILLIAMS: If I never work with you, just know that you are unstoppable. That’s why I said, when you’re 100 years old and you decide to dip your entire body in chrome, as much as they say things—and I don’t care what they say about you, sir—they’re going to be right there to see it.
JACKSON: There’s a lot of jealousy there. I love all races, I love all people, but sometimes there’s a devil in people, and they get jealous. Every time there’s a luminary that goes beyond the heights of his field of endeavor, people tend to get jealous and try to bring him down. But they can’t with me because I’m very, very, very strong. [laughs] They don’t know that, though.
WILLIAMS: They know! Please believe me, they know!
JACKSON: Anybody else would’ve cracked by now; they can’t crack me. I’m very strong.
WILLIAMS: Of course. They couldn’t crack you when you were 10, because you were destroying grown men doing what you did with your voice and your talent. And when you were 20, you were outdoing people that had been doing it for 20 or 30 years. And nowadays they’re still waiting to see where you’re at. They want to see your kids, they want to see your world. You’re amazing, and I just wanted to tell you that, man. And I hope that this all gets printed because it’s very important to me. I hope that I can be half as dope as you one day.
JACKSON: Oh, God bless you. You’re wonderful, too . . . Have a lovely day.
WILLIAMS: You too, sir.
JACKSON: Thank you. Bye.
WILLIAMS: Bye.


沒有留言:

張貼留言