Translate

2013-09-05

畫家Rick Tulka和MJ合作創作了《MOONWALKER》的畫書

 
 
來源:mjjcn.com 翻譯:Parisongs


 

 

1988103
新澤西Meadowlands體育館
畫家Rick TulkaMJ合作創作了《MOONWALKER》的畫書






 
以下是這個藝術家的小故事:
我們拿著的這幅圖片是MJ任命我完成的。當時他要我為他的6部錄影作畫。不幸的是,相機的閃光燈映在了圖片上。後面的那幅,是另外一幅我為他畫的,他在上面給我簽了名。
MJ
曾雇我做一本兒童彩色圖書,那書是基於他的《moonwalker》錄影改編的。那時他正在進行BAD巡演,是他事業的頂端。做這本書用了差不多一年的時間,因為他要花時間看看我做的東西然後發表意見。

從歐洲巡演回來後,他要在新澤西開唱。我和妻子拿到了那場演出的VIP票。在那,我被帶到了後臺他巨大的著裝間,還帶有一個小一點的他的私人著裝間。那裏有超多的人。突然,MJ從他的著裝間裏出來,穿著BAD的全套裝備,扣環和腰帶。他關上門站在那。

MJ說他非常害羞時,他沒開玩笑。依我看,他臉上的表情,是純粹的害怕。我覺得他正四處張望想在房間裏尋找一個人,任何一個他熟悉的人。幾秒鐘後,他走入人群裏。這可能是我唯一能見到他的機會,我認為我最好做點什麼。所以,我走上前去拍了拍他的肩膀。我對自己說:我在拍邁克爾傑克遜的肩膀!他轉過身來對著我,因為當時很吵,所以我靠過去對著他的耳語,心想"我在對著邁克爾傑克遜的耳朵說悄悄話!!"我介紹了自己並告訴他我就是那個正製作他的圖畫書的傢伙。他認出我的那刻你可能會以為我們已經認識很多年了。他很優雅而且極端友好。他告訴我他非常喜歡我為他的圖畫書做的畫。

我帶給他我的畫作,他見到它們之後不可抑止地大笑。我們聊了一小會,他好到不能再好。無需說,這是我見過的最令人興奮的名人之一。
 
The drawing we are holding was one that Michael commissioned from me. He wanted me to draw him from his six videos, at that time. Unfortunately, the flash from the camera reflected on the drawing. The other drawing, behind, is another one I did of him, which he autographed for me.

Michael had hired me to do a children's coloring book based on his video "Moonwalker." This was during his "BAD" tour, and the height of his career. The project took about a year, because it took time for him to see what I was doing and get back with his comments on my drawings.

After he came back from the European leg of the tour, he was going to be in New Jersey . My wife and I got VIP tickets for the concert. At the arena, I was brought back to his large dressing room, with a smaller private dressing room for him. There were a lot of people milling around. All of a sudden, Michael came out of his dressing room, in his "BAD" outfit, buckles and belts. He shut the door and just stood there.

When Michael Jackson said he was very shy, he wasn't kidding. The look on his face, to me, was pure fear. I felt he was just looking around the room to find someone, anyone, he knew. After a couple of seconds, he walked into the crowd. This would be the only time I would meet him, and I figured I better do it. So, I walked up to him and tapped him on his shoulder. I thought to myself, "I am tapping Michael Jackson on his shoulder!" He turned to me, and since it was quite noisy I leaned to whisper in his ear, thinking "I am whispering into Michael Jackson's ear!!" I introduced myself and told him that I was the guy doing his coloring book. The second he knew who I was you would have thought we had known each other for years. He was gracious and extremely friendly. He told me that he was really liking the coloring book drawings that I was doing for him.

I brought him over to my drawings and he burst out laughing when he saw them. We chatted for a little bit and he couldn't have been nicer. Needless to say, it was one of the most exciting celebrity meetings I ever had.
 

 
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
畫家Rick TulkaMJ

沒有留言:

張貼留言