Translate

2013-09-17

Michael Jackson - Epitome Of Artistry 藝術性的縮影


翻譯:珊兒
字幕製作:Jenny

希望所有的人都能感受到MJ對音樂的想法,透過音樂和他的聲音去了解MJ想表達甚麼給世界上的人
I Love you ,Michael


原始影片http://www.youtube.com/watch?v=M4Sg_A0A16c&feature=player_embedded

 


邁克爾·傑克遜 - 藝術性的縮影

邁克爾的話:偉大的音樂和絃律是流傳百世的。不論流行在變化,文化和風俗易轍,但偉大的音樂是永垂不朽的。至今我們仍然聽聆賞著莫扎特及其他偉大音樂家的音樂。我相信:偉大的音樂如同不朽的雕塑品或畫作一般,是永恒的,代代相傳,且令人恆久讚賞的。

我不想只是拼拼湊湊,我要是 [創造]。嶄新且全然不同的創造。那便是驅策我的力量。音樂是媒介,是藝術,更是讓人感到最舒適的世界。

你無法傳授它,不可能的。那是發內在的天賦。是上天賜予的禮物。

我不知道這跟心理學上的說法是否相關,我就是單純地喜歡努力創作音樂,揮汗如雨地創作。再把它分享給眾人,讓他們也喜愛它。我總是祈禱人們喜愛我的音樂。這便是身為一個藝術家最大的滿足了。

我總是熱愛舞蹈,當我非常年幼時,我曾看過看薩米·戴維斯,弗雷德·阿斯泰爾,詹姆斯·布朗等人的表演,並且在家裡練習。

我感受並看見它,我具有前瞻性,我能在創作中馳騁我的想像所以,而這正是我喜愛從事音樂,影片,舞蹈的創作。
藝術家能在音樂中自在地悠遊著,這並不是 [] 歌。而是讓音樂自然流洩而出。
 
當我坐在這裡然後玩著合弦,然後說:[我想要創作出一首世上從未有過的頂尖歌曲。]那麼,上帝的聲音會告訴我:[看啊,時候到了!就讓這美妙的弦律經由你而出,這是絕妙的時機啊!]
 
這便是引領和先趨,將傳統的音樂帶往新境界。
 
我喜歡透過麥克風傳達聲音,並和人們討論想要創作的音樂特質。創作音樂很難說出一套特定的方法。對我而言,這其中蘊藏了更多的精神和心靈的層面。

當我創作我的音樂,我感受自己就像是大自然的樂器。當我們打開心扉並傳達上帝給予我們的天賦時,我們必定能感受到是什麼點亮了人性。





Michael Jackson - Epitome Of Artistry
 
Michael's words:    
Great music and great melodies are immortal. I don't care...you know, fashion change, culture changes, customs change...great music is immortal. We still listen to Mozart today...any of the greats. Great music is like a great piece of sculpture or a great painting. It's forever. You know, for generations upon generations to appreciate forever. And that's...I know that's a fact.

I don't wanna be just another can in the assembely line, you know? I want to, you know...create. Do something that's totally different and unusual.

That's what drives me. It's the medium, it's the art. I love it. And that's the world I'm most comfortable in.

You can't teach that, you can't teach it. It has to come from inside. It's a gift.

I don't know if it's the psychology whatever or what. I just love working hard on something, putting it together, sweating over it and sharing it with people and having them love it. And I always pray that they like it. And that's what give me great satisfaction as an artist.

I've always love to dance. When I was just real little I used to watch Sammy Davis, Fred Astaire, James Brown...and just dancing about the house.

I feel it and I see it. I'm visionary. So, if I can give that, I do. And that's what I love to do with music, with film, with dance.

See the thing is, artists seem to get in the way of the music. Get out of the way of the music. You know,...don't write the music. Let the music write itself.

If I sat here and played some chords whatever and say 'I'm gonna write the best song ever written' nothing happens. Something in the heavens has to say 'Look, this is the time, that this is gonna be laid on you and this is when I want you to have it.'

It's innovating it and pioneering it. Taking the medium to a new place.

I like to take sounds and put them on the microscope and just talk about the way you wanna manipulate the character of it.

It's hard to say how one creates music, because it's hard for me to take credit. I feel it's more spiritual or heavenly.

When I create my music I feel like an instrument of nature. I wonder what delight nature must feel when we open our hearts and express our God given talents.

 


沒有留言:

張貼留言