Translate

2013-09-20

Cute Michael Jackson Stories (1)

有關Michael的可愛故事

中文來源:mjjcn.com  編輯翻譯:stroller

Stan Winston,《綠野仙蹤》化妝師,1977

Stan_Winston_and_Michael_Jackson


有天晚上我請Michael晚餐。我們得悄悄行事,因為如果有人發現了,馬上就會傳得到處都是。那是1978年,邁克爾只有19歲,但已經全球知名了。所以他到我們位於新澤西Bergenfield的公寓時,還跟著他帶著武器的保鏢Spence。晚餐是康沃爾雞,應Michael的要求,要烤的。
烤雞塞得滿滿的,他說在他的家鄉印第安那加里管這叫盛裝。他吃起來可真是埋頭苦幹:弄得他的臉上、桌子上、衣服上到處都是食物。他對自己從事所有事情都充滿激情,我想大概吃也是其中一項。

那時,週六的夜場表演中都有喜劇演員Robert Klein的現場表演,他拿著一把口琴出來,沖著樂隊跺一下腳給出指示,然後大叫:給我聽些藍調!於是樂隊開始演奏藍調過門,他也一起跟著節奏跺著腳、晃著腿,吹著口琴伴奏。16個小節之後,他把口琴從嘴唇上挪開,仍然跺著腳唱:我停不下我的腿,小可愛……我停不下我的腿,小姑~~~娘!
Michael看了很是興奮。於是當我用吉他彈一首藍調的和絃進行時,邁克爾也跺著腳唱起來:我停不下我的腿!唱著唱著,他說:大家現在聽我的!於是我停下來,因為他已經完全入戲了。從這次訪問我知道,他是個非常普通而健康的孩子。

Michael看了很是興奮。於是當我用吉他彈一首藍調的和絃進行時,邁克爾也跺著腳唱起來:我停不下我的腿!唱著唱著,他說:大家現在聽我的!於是我停下來,因為他已經完全入戲了。從這次訪問我知道,他是個非常普通而健康的孩子。

Stan Winston, Make up Artist for the Wiz, 1977
I asked Michael over for dinner one night. We had to keep quiet about it, because if anybody found out, word would spread like wildfire. It was 1978 and at age 19, Michael was already well-known around the world. So he came over to our apartment in Bergenfield , New Jersey with his armed bodyguard, Spence. Dinner was Cornish game hens and, by Michael’s request, Stove Top Stuffing, which he said the folks in his home town of Gary , Indiana referred to as “dressin’.” When he ate, he really dug in: He got food all over his face, all over the table, all over his clothes. He was very passionate about anything he did, and I suppose eating was one of those things.

At that time, the comedian Robert Klein had made an appearance on Saturday Night Live; he came out with a harmonica, gave the band the downbeat by stomping his foot, and cried, “Lemme hear some blues!” The band struck up the introduction to a blues number and he began playing the harmonica with them, stomping his feet, leg pumping in time. After the opening 16 bars, he pulled the harmonica from his lips and, foot still stomping, sang, “I can’t stop my leg, little darlin’ … I can’t stop my leg, little guurrl!”

Well, Michael got a big kick out of this. So while I played a blues chord progression on my guitar, Michael stomped his foot and sang, “I can’t stop my leg!” At one point while he was singing, he said, “Now listen to me, people” and I broke up because he was really getting into it. From this visit, I got the sense that he was a very normal, healthy kid.



沒有留言:

張貼留言