Translate

2013-09-12

CNN記者回憶02年,在美國-奧蘭多-的著名日式鐵板燒Benihana餐廳巧遇MJ

來源: mjjcn.com   /ZBAMJJ1986


Ms Messick (L) and another lady with Michael Jackson 

/Tabitha Messick


「我也真的很高興見到你,」邁克爾傑克遜用他溫柔的高音對我說,能夠遇見他,對我來說真的是非常美好的經歷,讓我始料不及的是在2002年的時候,在佛羅里達州的奧蘭多,非常偶然地,我們當時在同一家餐廳用餐。
 
我當時正在參加美國青少年小姐競賽,在最後一個晚上,我和我的全家在一家非常著名的名叫Benihana的日本牛排餐廳吃飯(邁克爾告訴我說那裏是他的最愛之一)。
 
當我們聽到鄰座有一陣騷動的時候,我們全家都離開了自己的座位。當我們聽到廚師告訴我們說邁克爾傑克遜就在隔壁一個房間裏用餐的時候,我們都不敢相信。我們離開了我們的座位和食物去看看這到底是不是真的,後來發現這是真的。
 
邁克爾非常親切和大方,有時候甚至是害羞的。老闆為此關閉了餐廳,邁克爾跟人們合影和交談了超過兩個小時。人們排著隊去見他。儘管當時人很多而且非常混亂,他非常有耐心非常可愛。我尤其記得當時站在餐廳外鎖著的玻璃門的人們重擊大門大喊著要進去見他。 (OS:理智知道這種行為是不對的,但遇到邁克爾,任何人都會失去理智的呀,話說邁克爾和大家拍照交談超過兩個小時,天哪,邁克爾你真是天下無雙啊,你只是去吃頓飯而已耶~) 
我看到端莊的美女皇后們在數秒內完全轉過身來去看他。在他周圍的每個人說話很大聲甚至是尖叫,不只是為了引起他的注意,也是因為他們太激動了。我能感覺到一種像耶誕節和生日那樣的自然熱烈的氣氛和興奮。能量和興奮全是由邁克爾散發出的!當他步行到外面準備上車的時候,上百的歌迷們聚集過來。當他的車開動的時候,我看到兩個女人昏倒了。
 
他的孩子們戴著蜘蛛俠的面罩跟著他,四周被大概10個人包圍著。邁克爾和每個人都交談讓他花費了好幾個小時才走到餐廳門外的豪華轎車上。他親筆簽名並且給予擁抱。他看上去非常輕鬆和由衷的快樂。 
 
事實上之前我並不是一個傑克遜的狂熱歌迷,除了知道他和欣賞他的音樂之外,但是直到我見到他(當時我上高三),從那之後的幾年裡我一直都在捍衛他。當我見到他的時候,他真的不像新聞裏和電視上所說的那樣。環繞著他的那些字面上的東西都是不真實的。這真的是需要去透視他驚人的明星力量而產生的好與壞。而他始終保持冷靜,沉著,又帶著孩子氣。 
 
聽到他的離世真的是非常悲痛。他是如此偉大的一個國際巨星。我在中國居住了兩年,我發現中國人幾乎都知道兩個人——邁克爾喬丹和邁克爾傑克遜。有時候當我在中國感到很難交流的時候,我拿出我和他的照片,那麼一切話題就可以聊開了。
 
能夠遇見他對我來說是不可思議的榮幸。在他面前的時候,有些感受很難解釋和表達——簡單來說就是……很特別。 



When I met Michael Jackson

By Tabitha Messick
"It's very nice to meet you too," Michael Jackson said to me in his very soft, high voice, as I had the amazing experience of meeting him, unexpectedly, in Orlando , Florida in 2002 when, by chance, we were eating at the same restaurant.
I was competing at the Miss America Jr. Teen pageant and on the last night my family and I ate at a very popular Japanese steakhouse, the Benihana (which Michael told me was one of his favorites).
My family got out of our seats when we heard a lot of commotion at a nearby table. When our cook told us that Michael Jackson was eating in the next room, we couldn't believe it. We left our chairs and our food to see if it was true. It was.
Michael was so gracious and generous, at times even shy. The owners closed the restaurant to additional customers and Michael took pictures and talked with people for over two hours. Everyone was standing in line to meet him. He was very patient and sweet despite the numerous people and downright chaos. I particularly remember people outside the restaurant's locked glass doors banging and shouting to get in to see him.
I saw poised beauty queens turn outright giddy in a matter of seconds of just seeing him. Everyone around him was talking loudly and screaming, not only for his attention, but because they were impressed. I felt a natural high and an excitement that rivaled Christmas and birthdays. Energy and excitement radiates from Michael! As he walked outside to a waiting car, hundreds of fans were gathered. As his car drove off, I saw two women pass out.
His kids, wearing spiderman masks, were with him along with an entourage of about 10 people. Michael talked with everyone and it took him hours to slowly walk out of the restaurant to the limo outside. He signed autographs and gave hugs. He was very relaxed and seemed genuinely happy.

I actually wasn't a huge Jackson fan, besides knowing him and appreciating his music, until I met him (my junior year in high school) and since then I defended him during the next years. When I met him he was nothing like those reports you see on T.V. The literal pandemonium that surrounded him was unreal. It really put into perspective the good and bad of his amazing star power. And yet he still remained calm, composed and childlike.

It's been really tragic to hear of his passing. He is such a huge international star. I've been living in China for almost two years, and I've found that Chinese people universally know two people- Michael Jordan and Michael Jackson. Sometimes showing the picture of me and him, especially in China where it is hard for me to communicate, has been a great conversation starter.
I feel incredibly honored to have met him. There's just something about him and being in his presence that is hard to explain- it's simply...special.
Messick is a 23-year-old American living and working in Beijing .
(China.org.cn July 9, 2009)


 



 

沒有留言:

張貼留言