Translate

2013-09-17

劉翔說:我西方音樂和中國音樂都喜歡,尤其是邁克爾傑克遜...

這是 2003年的一篇報導。
 


閱讀 (鏈結原文 http://t.cn/zWWGOG7 )
劉翔說他喜歡和一大幫朋友去K歌:我西方音樂和中國音樂都喜歡,尤其是邁克爾傑克遜。
 
 
 
Asian athletes have had a spare time in the first two days of the World Indoor Championships in Birmingham , England . But Chinese hurdler(跨欄運動員) Liu Xiang surprised everyone by taking the bronze medal in the men’s 60-meter hurdles.
 

 Liu became the first Chinese male athlete to get a world indoor medal in the 18-year history of the championship and was the only Asian medallist this time.
“Karaoke (卡拉OK)! That’s what I’m going to do. I’m going to get a big group of my friends together and sing. I love both Western and Chinese music but especially Michael Jackson,” said Liu after clocking 7.25 seconds in the final to take his place on the podium (領獎臺).

  “Frankly speaking, I didn’t think I was in the shape to win a medal,” Liu said. “On my arrival here, my aim was just to fight my way into the final. After I did that, I thought I might just get into the top six.

大意就是: 亞洲運動員一般停留在英格蘭伯明罕室內田徑錦標賽的時間很少的(PS:因田徑一直不是亞洲人的強項,作者意思是很快就出局),但是中國跨欄運動員劉翔意外地在男子伯明罕室內賽男子60欄決賽獲得了銅牌。
劉翔成為18年來首個在室內田徑錦標賽中獲得獎牌的中國人以及首個獲得獎牌的亞洲人。

我準備去做的事情是唱卡拉OK,我會和一大群朋友一起去唱。我喜歡西方和東方的音樂,尤其是邁克爾傑克遜的。頒獎禮後劉翔如此說。坦白說,我不認為我會獲得獎牌,劉翔說,當我到達(伯明罕)時,我的目標是進入決賽而已,這個我實現了,然後我希望自己能進入前六......”

 

沒有留言:

張貼留言