Translate

2013-09-12

Allan 'Big Al' Scanlan(Neverland前雇員)採訪談論MJ


來源:mjjcn.com  翻譯:ilmj1314


Allan Big Al Scanlan管理Neverland夢幻莊園長達15年時間

Katrina-Kasey Wheeler(以下簡稱KW):為Michael Jackson工作是怎麼樣的呢?
Allan “Big Al” Scanlan(以下簡稱AS):當我老了,頭髮花白了(從現在起用不了多長時間),我將回願我在NeverlandMichael Jackson先生的經歷,這將是我生命中最美好最珍貴的記憶。
 
KW:當Michael Jackson先生在表演時和在採訪時,他總能展現出如此美麗的精神,在他能量周圍是種什麼感覺?Michael Jackson先生作為朋友是怎樣的呢?
 
AS:對於第一個問題,說到他的精神和能量,那是你能所想像到了100倍。對於第二個問題,我通常試著現實一點,提醒自己我是雇員他是雇主。但這很困難,因為他對待我比很多朋友之間的關係都好。他總是很禮貌,懂得尊重,誠實並且和譪可親。如果你要尋找一個百分之百的朋友……千萬不能錯過他。
 
KW:管理Neverland夢幻莊園長達15年是怎麼樣的?
AS:我被雇傭來管理和維護莊園,包括遊樂設施,火車軌道和水堡。在Neverland工作之前,我的工作使我有機會去全世界周遊。幸虧那些旅遊和我的一些客戶,使我得到了高水準的禮儀接待知識。這是一段很有價值很令人謙卑的時光。那些城市的孩子和受到病魔威脅與之抗爭的孩子在Neverland渡過一天對他們的影響超越了信念本身。能代表Michael Jackson先生並幫助他為這些孩子實現他的夢想,將成為神奇一天的一部分,那些孩子的記憶會一直存在……是一種幸福。
 
KW:對於那些從沒有機會參觀Neverland和私下接觸過Michael Jackson先生的人來說,是怎樣的?那裡看起來像個非常神奇的地方。你能不能為會讀到這篇文章的歌迷朋友描述下?
AS:很抱歉的是就算你在網上能找到關於莊園的照片和影像,也沒有一個人能描述Neverland 是什麼樣的,它必須是要身生經歷才能體會到的。
 
KW:你有沒有一些經歷或故事能與讀到這篇文章的歌迷分享,關於為Michael Jackson工作是怎樣的,他是一個怎麼樣的人?
AS:這個問題就像上一個一樣……很難描述為Michael Jackson先生工作是怎樣的……我從沒把它當做一項工作看待。當我6歲的時候,父親告訴我他愛他的工作,然後他用非常真誠的眼光盯著我,用異常重要的口吻對我說“這個世界上很少有人喜歡他們的工作。如果你找到一個你愛的工作,你就是個很幸運的人了”我愛我在Neverland的工作。我的工作是娛樂世界上最偉大的表演家。有多少人能這樣說?Michael Jackson是這樣一個人:富有愛心、和譪可親、純真、幽默,難以置信的好爸爸。
 
KW:當你發現Michael Jackson去世的時候你在哪裡?
AS:你聽說過“The Middle of Nowhere”嗎?我當時在離賓夕法尼並州Shirleysburg大約15英里外的一個大廣場舉行的創作藝術節上。我為藝術節的製作人做雙向無線電通訊工作。我描述這個藝術節是基督教音樂的伍迪斯托克。有幾個工作人員知道我為Michael Jackson先生工作過,他們在電台裏聽到消息後立刻來到我工作拖車裡告訴了我。我很幸運身邊有朋友可以安慰我。
 
KW:你認為藝術家David IlanMichael Jackson製作的致敬點畫像如何?
AS:事實上,我從來沒有見過或聽說過這種藝術……我很驚訝於這種藝術的製作方式和必須付出的耐心。我認為這是個很好的致敬方式。我向每個我聯繫名單上的人都轉伋了這個資訊,並得到了強烈的反應。
 
KW: 你在你自己的點上想留些特別留言嗎?
ASMichae,我愛你,我想你。
 
KW:在你看來,你希望Neverland莊園將來成為歌迷們朝Michael Jackson先生的地方嗎?
AS:絕對!!我知道關於這個可能性有好的和壞的兩方面的說法。有報道說Michael Jackson先生恨Neverland,他再也不會住在那裡。對於地方檢察官和"那一家"的行為,我毫不懷疑這些報道。我相信Michael Jackson先生終會在開放Neverland的。為什麼我相信你所問的?在Neverland工作的15年裡,坐在巨大橡樹下的野餐桌上,我和Michael Jackson先生有過幾次深入的關於Neverland的談話。看著他的眼睛聽著他的聲音,毫無疑問在Neverland的慈善事業是他生命中最重要的事情。隨著時間的推移,我相信那些病孩子在這裡渡過的神奇日子的重要性找到了回歸Michael Jackson內心的路。來自兒童醫院醫生、護士和父母的關於他們孩子記憶的信件來到Neverland,這明顯的表示Michael Jackson先生慈善事並的重要性。我和一個得了囊性纖維化 (兒童病中的第一殺手)的孩子成了朋友。Jeff第一次隨洛杉磯兒童醫院,第二次在年度員工家庭日作為我的客人參觀了Neverland。有天,參觀完Neverland後,他看著我說“我不知道我是否喜歡Michael Jackson作為表演家的一面,但我確定的是我喜歡他這個人”Jeff真正的能理解Michael JacksonNeverland得重要性。……我把這些話寫下來保存在JeffNeverland的快樂記憶。我知道Neverland的重要性。如果Neverland能夠重新回到它以前的狀態,並向公眾開放,一半時間用於支持自己,一半時間用於邀請慈善活動……這將是個雙贏的局面。
 
KW:你還有要補充的嗎?
AS:我希望關於Michael Jackson先生死亡的調查能盡快進行。我希望媒體能滿足了......該將他們的興趣移到其他地方。我希望Michael Jackson先生的孩子免遭媒體的圍攻。每次我看見孩子們的照片我都很傷感。他們都是很優秀很棒的孩子,卻遭受如此重大的損失,經歷了如此的痛苦,沒有哪個孩子應該經歷。我會每天為他們祈禱。
還有……對所有的歌迷……請你們將Michael Jackson作為一個表演者一個富有同情心的真正想拯救世界的人,將他的偉大一代代傳承下去。
 

 
Katrina-Kasey Wheeler: What was it like to work for Michael Jackson?  
Allan “Big Al” Scanlan: When I am old and gray (not too long from now) I will look back on my time at Neverland and my experiences with Mr. Jackson as some of the fondest and most cherished memories of my life. 
KW: Mr. Jackson always exuded such a beautiful spirit when he performed, and was interviewed, what was it like to be around his energy? What was Mr. Jackson like as a friend? 
AS: For the first part of that question ... as for spirit and energy in person ... it was one hundred times more powerful than you can imagine. For the second part ... I always tried to be realistic and remind myself that I was the employee and he was the employer. That was hard at times because he treated me better than many friends treat each other. He was always very polite, respectful, honest and compassionate. If you find a friend that is like that 100% of the times...do not lose that friend. 
KW: What was it like to run Neverland amusement park for 15 years? 

AS: I was hired to run and maintain the Amusement Park which consisted of the rides, trains the arcade and water fort. Prior to working at Neverland, my work had me traveling all over the world. Thanks to that travel and some of my clients, I developed knowledge of high level hospitality. Applying that knowledge of hospitality at Neverland, I ended up wearing many hats as they say. It was a very rewarding and humbling time for me. The impact that a day at Neverland had on the inner city children and the children who were dealing with life threatening illness was beyond belief. To represent Mr. Jackson and to help make his dream come true for those children, to be part of that magical day and the memory those children will hang on to ... was a blessing. 
KW: For those who never had the opportunity to visit Neverland and know Mr. Jackson personally, what was it like? It seems like it was a very magical place. Can you describe it for the fans who will be reading this article?
AS: I am sorry to say that even with all the pictures and movies of the ranch you find on the internet, there is no way a person can describe what a day at Neverland is like. It is something that has to be experienced. 
KW: Do you have any experience(s)/stories that you can share with the fans who will read this article - in regard to what Michael Jackson was like to work with/for, and what he was like as a person?
AS: This answer will be a lot like the last one ... very hard to describe what it is like to work for Mr. Jackson ... I never really thought of it as work. When I was 6 years old, my dad told me he loved his job. He then looked at me with a very sincere look and a tone of extreme importance in his voice as he said "There are very few people in the world that love their job. If you find a job you love, you will be a very lucky person". I loved my job at Neverland. My job was to entertain the biggest entertainer the world will ever know". How many people can say that? Michael Jackson the person: caring, compassionate, genuine, practical joker, and an incredible, loving father. 
KW: Where were you when you found out that Michael Jackson had passed away? 
AS: Have you heard of 'The Middle of Nowhere'? I was on a huge farm (Agape Farm) about 15 miles from Shirleysburg
Pennsylvania at the Creation Festival. I do the Two-Way radio communications for the festival producers. I describe this festival as like
Woodstock only for Christian music. Several of the staff knew I had worked for Mr. Jackson and came to my production trailer shortly after the news hit the air. I was very lucky to have some very caring people around to comfort me.  
KW: What do you think of the Michael Jackson tribute portrait that is being drawn by artist David Ilan?
AS: I actually had never seen or heard of that kind of art ... I was amazed at how a piece of art like that progresses and how much patience it must take. I think it is a great tribute. I forwarded the information to everyone on my contact list and got a great response.  
KW: May I ask if you have a specific message that you are attaching to your dot in the portrait?
AS: Michael, I love you and I miss you. 
KW: In your opinion, would you like to see Neverland Ranch become a place for fans to visit in the future to honor Mr. Jackson?
AS: Absolutely! I know there has been talk both good and bad about that possibility. There have been reports of Mr. Jackson saying he hated Neverland and would never live there again. Given the acts of the DA, the Sheriff and 'that family', I do not doubt those reports. I believe eventually Mr. Jackson would have re-opened Neverland. Why do I believe that you ask (?). During my 15 years at Neverland, sitting at a picnic table under a huge oak tree, I had several long conversations with Mr. Jackson about Neverland. Looking into his eyes and hearing his voice, there is no doubt that the charity work done at Neverland was one of the most important things in his life. In time, I believe the importance of those magical days for those sick kids and inner city kids would have found its way back into Michael’s heart. The letters from doctors and nurses from children's hospital and the letters from parents who hang on to the memory of their child and that trip to Neverland, make it very clear how important Mr. Jackson’s charity work thru Neverland was. I became very good friends with a kid with Cystic Fibrosis (number 1 genetic killer of children). Jeff visited Neverland once with Children's
Hospital of
Los Angeles and twice as my guest during the annual employee family day. One day after taking it (Neverland) all in ... he looked at me and said "I don't know if I like Michael Jackson the entertainer (Jeff was a Lollapalooza kind of kid) but I am sure I like Michael Jackson the person". Jeff truly understood Michael and the importance of Neverland ... and as I write this and hang on to those happy memories of Jeff at Neverland, I understand the importance of Neverland. If Neverland were brought back to its 'Hay Day' condition and opened to the public part of the time to support itself and part of the time for invitation only charity events ... it would be a win - win situation.

 
KW: Is there anything else that you would like to add?
AS: I hope the investigation into Mr. Jackson’s death and all that follows gets over with fast. I want the media to get their fill and move on to someone or something else. I want Mr. Jackson’s children to be spared the media circus. Every time I see a photo of the kids I get emotional. They are amazing and wonderful children and have suffered a great loss and are experiencing a pain that no child should go thru. I include them in my Prayers every day.
One more thing ... to all the fans ... please pass on to the next generation, the greatness of Michael, both as an entertainer and as a kind, compassionate person who truly wanted to Heal The World. 
 

Blake Plash listens as Big Al shares with the children memories of Michael Jackson
opening his Neverland home to children and their families.

沒有留言:

張貼留言